01_main

Client: Cultural Corps of Korean Buddhism
Category: Food, Culture, Religion
Project Scope: Basic Design, Application Design
Project Type: Brand Renewal

사찰음식 전문점인 발우공양은 음식을 통해 일반 대중에게 불교 문화를 보급한다는 철학을 가진 브랜드이다. 이러한 발우공양의 본질적인 의미와 사찰음식 전문점으로서의 역할을 표현하기 위해 공양하는 수행자의 시각으로 바라본 발우의 모습을 표현하였다. 발우 본연의 컬러와 함께 검소함과 절제, 중도를 의미하는 그레이 컬러를 활용하여 발우공양이 가지고 있는 수행의 의미를 강조하였으며 불교의 의미와 특징도 강조하였다. 발우공양만의 차별성도 나타내었다.

Balwoo Gongyang is the brand that has a philosophy of spreading the Buddhism culture to the public by providing temple food. By using the original color of Balwoo and grey to express moderation, the logo represents both its identity and characteristic of Buddhism.

素斋专营店钵盂供养是拥有通过饮食向大众普及佛教文化这一哲学的品牌。为体现出钵盂供养的本质意义与素斋专营店的作用,通过供养修行者视角所见的钵盂模样表现出来。使用钵盂本来的颜色与体现朴素感、节制、正道的灰色,强调钵盂供养修行的意义以及佛教的意义与特征,并体现了只有钵盂供养才有的差别性。

02_s 03 04 05 06_s