01_main

Client: Cultural Corps of Korean Buddhism
Category: Culture, Religion
Project Scope: Naming, Basic Design, Application Design
Project Type: New Launched

본디나는 대한민국의 불교문화콘텐츠를 홍보하고, 다양한 불교문화상품을 통합하기 위한 브랜드이다. 본디나는 불교라는 종교적 테두리를 벗어나, 대한민국의 전통 문화로서 불교문화의 가치를 알리기 위하여 만들어졌다.
본디나는 한글로 ‘본연의 나’를 의미한다. 모든 인생의 번뇌는 ‘나 자신’으로부터 시작되며, 이러한 번뇌로부터 자유롭기 위해서는 ‘본연의 나’로 머물러야 한다는 불교의 가르침을 표현하였다. 현대인들이 스스로에 대한 진정한 이해를 통해 ‘본연의 나’를 찾길 바라는 마음을 담았다.
본디나의 로고마크는 영문 서체를 면과 선의 이미지에 대입하여 표현하였다. 선과 면의 교차된 이미지는 한국 전통가옥과 사찰의 ‘문살’을 상징한다. 이것은 나의 마음을 여는 문을 의미하며, 나아가 대중의 마음을 여는 불교문화상품을 상징한다. 모노톤의 컬러로 심신의 안정을 추구하는 브랜드 이미지를 강조하였으며, 대중과의 접점을 넓히기 위하여 간결하고 현대적인 이미지로 표현하였다.

VONDINA is a specialized brand to promote Korean Buddhism culture and integrate the various Buddhism goods. It was created to announce the value of Buddhism culture with no boundary of religion.
The name of the brand, VONDINA, refers to “origin of me” in Korean. It has teaching of Buddhism that staying and understanding oneself is crucial to be free from all troubles.
The feature of crossing lines symbolizes Korean traditional house and the ribs of a temple door. It also represents a window toward one’s mind, and even opening to the public.
Using the monotone colors to emphasize the brand’s identity and illustrate in modern image to broad the contact points toward the public.

VONDINA是综合了多样的佛教文化产品进行韩国佛教文化宣传的品牌。VONDINA脱离了所谓佛教的宗教性拘束,为弘扬佛教这一韩国传统文化而生。
VONDINA取意自韩文“본연의 나(自然的我)”。所有人生的烦恼都来自“自我”,而追求自由远离烦恼达到“自然的我”这一境界是佛传授于我们的。也有着希望现代人通过对自我的认识来找到“自然的我”的祈愿。
VONDINA的标志是由英文字体的面与线构成。线与面交叉作用的图形象征韩国传统房屋的“窗棂”,意为打开心灵的门,代表了佛教文化商品打开大众的心灵。单色调的颜色强调了追究身心安静的品牌形象,而为表现大众很广泛的接触采用了简洁且富有现代感的设计。

02_s 03_s 04_s 05_s 06