Way to the Future, Sokcho
장쾌한 동배하다를 마주하고 명산 설악산의 웅장함이 비호하고 다양한 로컬푸드가 맞이하는 속초시. 속초시가 시 승격 60주년을 맞아 새로운 브랜드마크를 도입했습니다. 새로운 브랜드마크는 누가 봐도 명확히 속초시를 나타냅니다. 속초라는 두 글자를 60여년간 속초시의 결이 고스란히 담긴 의미집합체입니다. 이러한 속초라는 두 글자를 가장 속초답게 표현하는 것에 목표를 두고 디자인했습니다.
Sokcho City, where the grandeur of the magnificent Seorak Mountain is protected and various local delicacies greet you. To mark the 60thanniversary of Sokcho city status, the city has introduced a new brand mark. The new brand mark represents a clear impression. The two characters of ‘Sokcho’ embody the essence of the city, capturing the spirit of over 60yeaers. It was designed to reflect the city’s goal of expressing as the most of these words.
Year 2023
Award Design iT Award, 한국공공브랜드진흥원 공공브랜드대상