01_main_s

Client: National Museum of Korea
Category: Culture, Destination
Project Scope: Basic Design, Application Design
Project Type : Brand Renewal

국립중앙박물관은 한국을 대표하는 문화 기관으로 박물관 MI는 국립중앙박물관의 건축물을 형상화하여 장방형으로 표현하며 그 속에 역사의 단층, 시간의 장축, 그리고 문화의 축적이라는 이미지를 포함시켰다. 아래에서 위로 포개진 3선은 한민족의 유구한 역사와 문화의 축적을 상징하며 가로로 연결된 3선은 왼쪽은 과거의 역사와 문화를, 오른쪽의 긴 선은 미래로의 문화 발전과 민족 문화의 비전을, 중앙의 짧은 선은 현재의 시간으로 과거와 미래를 연결시키는 통로를 상징한다.

The National Museum of Korea is a representative cultural institution of Korea, and the museum’s logo represents this iconic status. The logo is designed to symbolize the long horizontal structure of the museum building. The three parallel lines represent the diverse culture that Korea has accumulated in its long, enduring history. The two white vertical lines serve as the borders between the past, the present, and the future. Thus, the three mid-sized lines on the left symbolize the past history and culture of Korea, the three squares in the middle represent the present, and the three longer lines on the right signify the future development of Korean culture.

国立中央博物馆是韩国代表性的文化机关,博物馆MI通过国立中央博物馆的建筑物形象化的长方形图形呈现。其中包涵了历史的断层、时间的长轴以及文化的积累的意义。自下而上层叠的三线,是韩民悠久历史文化积累的象征;横向连接的三线,左侧线条象征过去的历史文化,右侧长线象征未来的文化发展及对民族文化的展望,中间的短线则象征着现在的时间是连接过去与未来的通道。

02 03 04 05 06 07 08_s 09_s 10_s