01_main

Client: Daewoo E&C
Category: Construction
Project Scope: Basic Design, Application Design
Project Type: Change existing brand

푸르지오는 친환경 이미지를 강조한 주거 브랜드이며, 친환경 이미지와 더불어 주택시장에서 요구하는 프리미엄 이미지를 나타내기 위하여 브랜드 리뉴얼을 진행하였다.
친환경 이미지를 유지하면서 고급감을 더하기 위하여 심벌인 ‘Ptree’의 원형은 유지하되, 모던하고 간결한 이미지로 변경하였다. 기존 Ptree 심벌이 Zoom-in된 형태의 이미지는 그저 바라보는 자연이 아닌 사람에게 더 가까이 다가온 자연의 이미지를 나타낸다. 직접 만지고 느낄 수 있는 자연의 이미지를 부각하기 위하여 가까이서 바라 본 나무의 단면을 심벌로 표현하였으며, 사각의 Frame 형태는 ‘자연과 사람이 어우러진 명작’과 같이 가치 있는 주거 문화 생활 공간을 의미한다. 또한 간결한 디자인과 세련된 컬러는 도심 속에서 누리는 자연과 프리미엄 생활을 강조한다.
푸르지오의 그래픽 패턴은 Ptree를 다양한 형태로 패턴화하였다. Ptree의 다양한 반복적 구성을 통하여 고정된 패턴이 아닌 다양한 매체에서 활용할 수 있는 패턴으로 개발하였다.

PRUGIO is the residential brand that emphasizes the environmental friendly image. The brand renewal was carried out to indicate the required premium image in the housing market.
To add a sense of luxury feauture, the ‘Ptree’ symbol was changed to modern and concise image while maintaining an eco-friendly image. The zoom-in form of the Ptree symbol represents upcoming images of nature rather than just watching the nature from a distance. To emphasizing the image of the nature that people can touch and feel themselves, we illustrate the section of a tree. The square form refers to the value of residential space in the cultural life as “a masterpiece blended of nature and human.” In addition, compact design and stylish colors highlight the green nature and premium lifestyle in the city.
Graphic pattern of PRUGIO Ptree was developed in various forms. By many different types of patterns, the Ptree pattern can be utilized in diverse way rather than a fixed media.

PRUGIO是强调环保的住宅品牌,此次品牌更新在强调自身环保形象的同时,赋予住宅市场要求的高端形象。
为维持环保形象并增加高端的感觉,在“Ptree”标识保持不变的基础上将标志进行了时尚、简洁化地修改。修改之前的Ptree标识是Zoom-in形态的形象并不是客户要求的自然而是使人更能接近的自然的感觉。为了描绘出可以触摸到的自然形象通过近景剖面的树的形象来表现,矩形则代表着“自然与人和谐”这一价值的文化生活居住空间。简洁的图案及简练的色彩强调了城市中享受自然的高端生活。

02 03 04 05_s 06_s 07_s 08_s 09_s