01_main-큰이미지_s

Client: Seoul Design Foundation
Category: Culture, Destination
Project Scope: Brand positioning, Naming,
Basic Design, Application Design, Character etc.
Project Type: New Launched

DDP 브랜드 마크는 한글 창제의 원리인 천(•)•지(-)•인(l)에서 영감을 받아 개발되었다. ‘나랏 말쌈이 듕귁에 달아’ 한글이 만들어 진 것처럼, 새로운 창조 지식을 만드는 DDP로서 이미지를 나타내기 위해 천지인을 활용하였다. 또한 백성을 생각하는 마음에서 한글이 만들어 진 것처럼, 배려와 소통의 디자인으로서 가치를 담기 위하여 천지인을 활용하였다. 이러한 천지인이 다양한 시민들이 함께 만들고 누리는 창조 지식의 흐름으로 탄생하였다. 천.지.인의 ‘천’은 점으로, ‘지’는 곡선으로, ‘인’은 DDP 문자로 환유되었으며, 천•지•인을 기본으로 다양한 의미를 만들어 나가는 한글의 창조 원리처럼 점과 선과 DDP가 만나 새로운 디자인 창조 지식을 만들어 나가는 모습으로 해석되었다.

The Dongdaemun Design Plaza, called the DDP, is a major urban development landmark in Seoul, South Korea. DDP is designed by Zaha Hadid, with a distinctively neofuturistic design characterized by the “powerful, curving forms of elongated structures”. Brand mark of DDP explains ‘time to connect the past and the future, and space associated with the region and the world as a person connected with a person’.DDP brand mark consisting of dots and curves began from the principle of Hangul (native alphabet of the Korean language). The basic principle of Hangul, sky ‘.’, earth’ㅡ’, and human ‘ㅣ’, is expressed through the atypical image of the building which provides the space for people to create and enjoy together a creation of the flow of design knowledge. As atypical building would look differently depending on the time and space, the spread of knowledge and flow of creativity will change accordingly. The architecture features no single straight line but consists dots and curves and DDP brand mark is also emphasized by dots and curve lines.

DDP品牌标志灵感来源于韩文创字原理 “天(•)•地(ㅡ)•人(ㅣ)”,以此原理作为知识创新的DDP形象的创作基础。如同世宗大王站在百姓的立场上创造了韩文字一样,承载着关怀和沟通的设计价值。天•地•人的“天”由点构成,“地”由曲线构成,“人”则借代DDP的文字而成。这样用以天•地•人为基础蕴含许多意义的韩文创造原理来解释由点与线构成的DDP的标志。

02 03_s 04_s 05 06 07 08 09_s 10 11_s 12 13 14 15_s