01_main

Client: Seoul Metropolitan Government
Category: Government, Destination
Project Scope: Basic Design, Application Design
Project Type: New Launched

“I•SEOUL•U”는 서울 시민의 새로운 브랜드로 지난 2015년 10월 28일 선포되었다. 서울을 대표하는 브랜드를 시민주도형으로 개발한다는 취지 아래 시민들의 아이디어 공모전을 열었고 전문 심사위원회의 심사 후 후보안을 3개로 압축한 다음, 시민 1,000인 회의를 거쳐 최종안을 선정하였다.
서울의 브랜드 “I SEOUL YOU”는 너와 나 사이에 서울이 있음을, 서로 공존하는 서울을 의미한다. “I” 옆에 위치한 붉은 색의 점은 열정을 뜻하며 “U” 옆의 푸른 점은 여유를 상징한다. 또한, “SEOUL”의 “O”에 한글 자모 ‘이응’을 결합하여 서울이 세계적이면서 대한민국의 대표 도시임을 상징한다. “SEOUL” 대신 다양한 키워드를 조합하여 서울의 이야기를 담을 수 있는 플랫폼의 역할을 할 수 있는 브랜드로 개발되었다.

The new City Brand of Seoul was launched on October 28th, 2015.
The Seoul Metropolitan Government held an idea contest for the new City Brand of Seoul to bring the Seoul citizens together and emphasize interactive participation. After several conferences and voting by Seoul citizens, “I•SEOUL•U” was chosen finally and launched on October 28th, 2015.
The new City Brand, “I•SEOUL•U” means that Seoul is the center of all relationships. The city exists between people and it fills the gap of differences. The red and blue colored dots located between “SEOUL” convey the meanings of passion and relaxation. The letter “O” also looks like the Korean alphabet ‘yieung (ㅇ),’ to represent Seoul is the global city of Korea.

“I•SEOUL•U”是2015年10月28日由首尔市民公选出的新城市品牌。代表首尔的品牌意由市民主导开发。征集到的市民作品,通过专业审查委员审查,最后选出了三个候补方案,而最终方案是通过千人会议选择出来的。
首尔品牌“I SEOUL YOU”,在“我”和“你”之间是“首尔”,意为相互共存的首尔。“I”旁边的红点代表热情,“U”旁边的蓝点代表悠闲,“SEOUL”的“O”则与韩文辅音字母“ㅇ”结合。即,首尔不仅是世界性的城市更是代表韩国的城市。组合中的“SEOUL”可以用别的关键字代替,即品牌通过一个可以展开首尔故事的平台呈现出来。

02 03_s 04 05 06 07_s 08 09 10 11_s