01_main

Client: Seoul Arts Center
Category: Culture, Destination
Project Scope: Basic Design, Emblem, Application Design
Project Type: Brand Renewal

2013년 개관 25주년을 맞이한 예술의전당을 위해 세계적인 복합아트센터의 위상과 국내외 커뮤니케이션을 고려한 국영문 결합형 워드마크를 개발하였다. 예술의전당 25년 역사가 담긴 견고한 이미지의 한글 로고 타입과 그와 대조되는 감성적인 손 글씨로 표현한 영문 로고타입을 아이콘화하였다. 사각형 모양의 모티프를 통해 대중과 예술이 만나는 열정과 감동의 공간을 표현하였다. 또한 시각적 임팩트가 높은 레트 컬러를 사용하여 예술의전당의 진취적이며 도전적인 이미지를 전달하고 예술을 향한 예술가의 혼과 강한 열정을 나타내었다.

On its 25th Anniversary in 2013, the Seoul Arts Center has developed a new CI based on its advancement in the arts and global status. The modern square motif of the logo is to demonstrate multicultural space and to propose new framework for the future. Red color portrays the center’s daring and adventurous image and also reveals the soul and the passion of artists and their devotion to the arts.

艺术殿堂于2013年迎来开馆25周年,考虑到世界性综合艺术中心与国内外沟通桥梁的地位,采用了韩文与英文结合的文字标识形式。承载着艺术殿堂25年历史,由坚固的韩文logo形象及与其相对的图标化感性手写体英文logo形象表现出来。不仅通过四角行图形表现出大众对艺术的热情与感动的空间,并且采用提高视觉冲击的红色,传达出艺术殿堂的进取及挑战精神,同时也象征着向艺术而行的艺术家灵魂及强烈的热情。

02 03 04 06 05 07 08