01_main

Client: Nonghyup Mocuchon
Category: Food
Project Scope: Basic Design, Application Design
Project Type: Brand Renewal

기존 또래오래 BI는 10대 청소년을 메인 타켓으로 하여 너무 Young한 이미지를 전달하였다.
20대를 핵심 타켓층으로 삼기 위해 BI를 모던한 이미지로 리뉴얼할 필요가 있었다.
기본디자인은 브랜드의 개성을 표현하는 독특한 서체를 사용하여 타 브랜드 대비 색다른 이미지 전달에 용이하다. 미니멀한 이미지로 치킨 심벌을 표현하여 세련된 이미지를 내포하며, 컬러풀한 색채를 활용하여 브랜드 대표 심벌로서 가시성을 높였다.

The previous BI was made only targeting teenage consumers, having too young image. Since its main target has been changed to 20’s, the renewal project was necessary. Using a unique font to express the brand identity and making a symbol of chicken are the priority part as well as applying diverse colors to represent the brand identity.

原本Toreore BI的目标人群是十几岁的青少年,所以形象显得过于年轻。公司将核心目标重新定位为二十多岁的年轻人,因此需要更新成富有现代气息的BI。
设计为突出品牌个性采用独特的字体,与其他品牌相比可以很容易地树立起独具特色的形象。鸡的样子用极简的形态表现出简练的形象,品牌代表标志运用缤纷的色彩提高了可视性。

02 03 04