01_main

Client: Nonghyup Mocuchon
Category: Food
Project Scope: Naming, Basic Design, Application Design
Project Type: New Launched

헌터스문은 육류 메뉴 중심의 캐주얼 다이닝 펍 브랜드이다. 헌터스문은 사냥감을 찾는 사냥꾼처럼, 일상의 단조로움을 벗어나 새로운 활력과 맛을 찾아 다니는 도시인들의 아지트를 표방한다. 헌터스문의 디자인은 명칭에서 전달되는 상징성을 그대로 시각화하였다. 초승달부터, 보름달까지 매일 매일 변화하는 달의 이미지를 모티프로 표현하였다. 달의 모티프에서 밤에 즐기는 장소의 특수성을 전달하고, 언어적 특징과 시각적 특징을 일치시켜, 브랜드 개성을 부각하였다. 달의 다양한 모습에서 시각적인 율동감을 전달하고, 펍에서의 즐거운 ‘한때’를 강조한다. 달의 모티프를 원포인트로 강조하기 위하여 로고타입은 미니멀하고 모던한 서체로 표현하였다. 컬러는 밤과 빛이라는 개념을 전달하기 위하여 블랙과 옐로우의 대비되는 컬러를 적용하였다.

Hunter’s moon is the casual style dining pub brand. The origin of the name is from the word ‘hunter’ as he chases games, Hunters moon is going to be a great place to escape from the monotony of daily life. The design is visualized as a symbolic name passed in. From a crescent shape to a full moon, changing image of the moon became the main motif. Delivering specialty of the place where people go for dinner, the design also matches to the linguistic characteristics. The colors used for the logo are black and yellow, which are the contrast of each one to highlight the concept of night and light.

Hunter’s Moon是以时尚肉类晚餐品牌。Hunter’s Moon如同寻找捕猎乐趣的猎人一般,标榜为离开日常的枯燥,寻找新活力新口味的都市人而准备的秘密基地。标志的设计将Hunter’s Moon这个名字通过视觉地角度传达出来,表现为从新月到满月,每天不同的月亮变化主题。而月亮主题则代表夜晚愉快的场所,并容易语言及视觉地特征,描绘出品牌特性。通过月亮多样的变化传达视觉上的律动感,为强调one point采用极简时尚的字体。色彩则采用可以表达夜晚和光的黑色与黄色进行对比。

02 03 04 05 06_s 07_s 08 09_s